Популярные статьи

ҚҰҚЫҚ және МЕМЛЕКЕТ
ПРАВО и ГОСУДАРСТВО
Law and State

Последние номера журнала

Конституционное право

Элементы 21—30 из 32.

Автор Матаева М.Х

Рассмотрены различные формы интернационализации права, в том числе конституций отдельных стран и Казахстана. Анализируются полная и частичная интернационализация конституций, проникновение международных организаций в государственную сферу как добровольный тип интернационализации, их интеграционные функции. Ключевые слова: конституция, интернационализация, международные организации, национальное право, международное право, наднациональное право, Евросоюз, ЕАЭС, интеграция, Венецианская комиссия.
Матаева М.Х. Қазақстан Республикасы жəне Орта Азия елдері ұлттық конституцияларының халықаралықтандырылуы. Қазақстанның жəне Орта Азияның жекелеген мемлекеттерінің құқықтарын, соның ішінде конституцияларын халықаралықтандырудың түрлі нысандары қарастырылады. Конституцияларды толық жəне ішінара халықаралықтандыру, халықаралықтандырудың ерікті түрі ретінде халықаралық ұйымдардың мемлекеттік салаға араласуы, олардың интеграциялық функциялары талданады. Тірек сөздер: конституция, халықаралықтандыру, халықаралық ұйымдар, ұлттық құқық, халықаралық құқық, ұлтүстілік құқық, Евроодақ, Евразиялық Экономикалық Одақ, интеграция, Венеция комиссиясы. 
Matayeva M.Kh. The Internationalization Of National Constitutions Of The Republic Of Kazakhstan And Central Asian Countries. Various forms of internationalization of law, including the constitutions of individual countries and Kazakhstan, are considered. Full and partial internationalization of constitutions, penetration of international organizations into the state sphere as a voluntary type of internationalization, their integration functions are analyzed. Keywords: Constitution, internationalization, international organizations, national law, international law, supranational law, EU, EAEU, integration, Venice Commission.
Читать статью


Автор Кочкарова Э.А

Наличие развитой партийной системы необходимо для демократического государства, для укрепления связи с обществом, так как политические партии можно считать ключевым элементом гражданского общества. Регулирование внутрипартийных отношений является важнейшей проблемой, так как затрагивает все политические партии независимо от их идеологической специфики и ориентации. Решение вопросов, связанных с внутренним распорядком и деятельностью политических партий целиком относится к их прерогативе, вмешательство государства в их деятельность недопустимо. Цель статьи заключается в сравнительно-правовом анализе законодательства по конституционно-правовому регулированию организации политических партий различных государств и раскрытию особенностей этого регулирования в Кыргызской Республике. Методологическую основу составили общенаучные и специальные методы познания общественно-правовой действительности и обобщения практики. Применялись так же нормативно-логический и сравнительно-правовой методы по исследованию законодательства о партиях по общим вопросам внутренней организации. Аргументирована позиция автора о необходимости обязательных требований в законодательстве к уставу политической партии, правовых гарантий приема в члены партии по личному заявлению гражданина, закрепление ответственности лидера политической партии перед членами партии для воспрепятствования превращения партии в трибуну для продвижения интересов ограниченного круга лиц и необходимость создания общественных приемных при отделениях партий в период между выборами. Ключевые слова: политические партии, государство, выборы, члены партии, избирательное законодательство, руководящие партийные органы, ответственность лидера политической партии, общественные приемные, внутренняя организация партии, деятельность политических партий.
Кочкарова Э.А. Қырғызстандағы саяси партиялар: конституциялыққұқықтық реттеу. Дамыған партиялық жүйенің болуы демократиялық мемлекет үшін, қоғаммен байланысты нығайту үшін қажет, өйткені саяси партияларды азаматтық қоғамның түйінді элементі деп санауға болады. Партияішілік қарым-қатынастарды реттеу маңызды проблема болып табылады, себебі олардың идеологиялық ерекшеліктері мен ұстанатын бағытына қарамастан, барлық саяси партиялардың мүдделерін қозғайды. Саяси партиялардың ішкі тəртібі жəне қызметімен байланысты мəселелерді шешу тұтастай олардың айрықша құзыретіне кіреді, мемлекеттің олардың қызметіне араласуына жол берілмейді. Мақала мақсаты – түрлі мемлекеттердің саяси партиялар ұйымдастыруды конституциялық-құқықтық реттеу жөніндегіаңнамасын салыстырмалы-құқықтық талдау жəне осы реттеудің Қырғыз Республи касындағы ерекшеліктерін ашу. Зерттеудің əдістемелік негізін қоғамдық-құқықтық болмысты танудың жалпы жəне арнайы ғылыми əдістері қалады. Сондай-ақ ішкі ұйымдастырудың жалпы мəселелері бойынша партиялар туралы заңнаманы зерттеудің нормативтіклогикалық жəне салыстырмалы-құқықтық əдістері қолданылды. Саяси партиялардың жарғысына қатысты міндетті талаптарды, партия мүшелігіне азаматтың жеке аразының негізінде қабылдаудың құқықтық кепілдіктерін, партияны адамдардың шектеулі аясының мүдделерін діттейтін мінбеге айналдыруға тосқауыл қою үшін саяси партия көшбасшысының партия мүшелерінің алдындағы жуаптылығын бекіту жəне сайлаулар арасындағы кезеңде партия бөлімшелері жанында қоғамдық қабылдауларды құру туралы ережелерді заңнамада бекіту қажеттігі туралы автордың ұстанымы уəжделген. Тірек сөздер: саяси партиялар, мемлекет, сайлау, партия мүшелері, сайлау заңнамасы, партияның жетекші органы, саяси партия көшбасшысының жауаптылығы, қоғамдық қабылдау, партияның ішкі ұйымдастырылуы, саяси партиялардың қызметі.
Kochkarova E.А. Political рarty Organization: constitutional and legal regulation. The presence of the developed party system is necessary for a democratic state to strengthen ties with society since political parties can be considered a key element of civil society. Regulation of intra-party relations is a serious problem, because, firstly, it is inevitable and, secondly, it affects all political parties to a certain extent, regardless of their ideological specificity and orientation. Resolving issues related to the internal schedule and activities of political parties was entirely their own prerogative, and government intervention in their activities is considered unacceptable. Joining a party, staying in it and withdrawing from it are not connected with any legal norms and are completely granted free will of the persons making up the party. Objective: To conduct a comprehensive comparative legal analysis of the constitutional and legal regulation of the internal organization of political parties of various states and to identify the features of this regulation in the Kyrgyz Republic. Methodological basis: complex general scientific and special methods of cognition of sociopolitical and legal reality using comparative legal methods, a generalization of practice and observation. Normative-logical and comparative-legal methods were used to study the legislation of the parties on general issues of internal organization. The author's position on the need for legislative consolidation of the mandatory requirements for the party's charter is substantiated to minimize the spread of internal party control on the activities of state bodies, as well as limiting the legal regulation of internal party organizational relations to the establishment of general principles. Conclusions: the need to develop an effective mechanism of organizational and legal guarantees, ensuring admission to the party's members on the basis of a written statement from a citizen, and preventing a party from leaving a party, the reality of which can be questioned, is reasonable. Responsibility of the leader of a political party before its members for preventing the party from becoming a platform for advancing the interests of a limited circle of people and the need to create public receptions for party branches in the period between elections. Keywords: political parties, state, elections, party members, suffrage, leading party bodies, the responsibility of the leader of a political party, public receptions, internal party organization, the activities of political parties.
Читать статью


Автор Третьяк И.А

(irina.delo@yandex.ru)
В статье представлены результаты многолетней работы автора над теорией конституционной конфликтологии - новым разделом науки конституционного права. Актуальность конституционной конфликтологии обусловлена происходящими изменениями в конституционных правоотношениях, усложнением форм их реализации и возникающими противоречиями между их участниками. Предметом изучения данной теории является конституционный конфликт как особый вид юридического конфликта, ключевым методом исследования конституционных конфликтов является конституционно-конфликтная диагностика. Также в рамках конституционной конфликтологии изучаются способы разрешения конституционных конфликтов, которые можно поделить на две основные группы: способы, связанные с применением властных полномочий и/или правового принуждения, и кооперативные способы. Система конституционной конфликтологии на начальном этапе формирования представлена пятью элементами: теория конституционного конфликта; конституционно-конфликтная диагностика; способы предупреждения и разрешения конституционных конфликтов; конституционные и муниципальные нормы конфликтологического типа; отдельные виды конституционно-правовых конфликтов и способы их разрешения. В заключении автор приходит к выводу о практическом значении конституционной конфликтологии, которое заключается в возможности осмысления такого сложного социально-юридического явления, как конституционный конфликт, острота которого возрастает с учетом четвертой промышленной революции и пандемии. Ключевые слова: конституционная конфликтология; раздел науки; система; методология; конституционный конфликт; конституционно-конфликтная диагностика; конституционная идентичность; правовые принципы; презумпции.

Третьяк И.А. Конституциялық жанжалтану теориясының негізгі ережелері жəне оның практикалық маңызы. Мақалада автордың конституциялық құқық ғылымының жаңа бөлімі - конституциялық жанжалтану теориясы бойынша көпжылдық жұмысының нəтижелері келтірілген. Конституциялық жанжалтанудың өзектілігі конституциялық құқықтық қатынастарда болып жатқан өзгерістермен, оларды іске асыру нысандарының күрделенуімен жəне оларға қатысушылар арасында туындайтын қайшылықтармен айқындалады. Бұл теорияның зерттеу пəні - заңи жанжалдың ерекше түрі ретіндегі конституциялық жанжал, конституциялық жанжалдарды зерттеудің негізгі əдісі - конституциялық-жанжалдық диагностика. Сондай-ақ, конституциялық жанжалтану аясында конституциялық жанжалдарды шешудің негізгі екі топқа бөлуге болатын əдістері зерттеледі: билік өкілеттіктерін жəне/немесе құқықтық мəжбүрлеуді қолданумен байланысты əдістер жəне кооперативті əдістер. Конституциялық жанжалтану жүйесі қалыптасудың бастапқы кезеңінде бес элементтен тұрады: конституциялық жанжалтану теориясы; конституциялық-жанжалдық диагностика; конституциялық жанжалдардың алдын алу жəне шешу тəсілдері; жанжалтанушылық типтегі конституциялық жəне муниципалдық нормалар; конституциялық-құқықтық жанжалдардың жекелеген түрлері жəне оларды шешу тəсілдері. Қорытындылай келе, автор өзектілігі төртінші өнеркəсіптік революция мен пандемияны ескере отырып артып келе жатқан конституциялық жанжал сияқты күрделі əлеуметтік-құқықтық құбылысты түйсінуге мүмкіндік беретін конституциялық жанжалтанудың практикалық маңыздылығы туралы тұжырым жасайды. Тірек сөздер: конституциялық жанжалтану; ғылым саласы; жүйе; əдістеме; конституциялық жанжал; конституциялық-жанжалдық диагностика; конституциялық сəйкестілік; құқық принциптері; презумпциялар.

Tretyak I.A. The main provisions of the constitutional conflictology theory and its practical significance. The article presents the results of the author's work on the theory of constitutional conflictology - a new section of the study of constitutional law. The relevance of constitutional conflictology is due to the ongoing changes in constitutional relations, the complication of the forms of their implementation and the emerging contradictions between their participants. The subject of this theory is constitutional conflict as a special type of legal conflict, the key method of this study is constitutional conflict diagnostics. In addition, within the framework of constitutional conflictology, methods of resolving constitutional conflicts are studied and can be divided into two main groups: methods associated with the use of power and / or legal coercion, and cooperative methods. The system of constitutional conflict resolution at the initial stage of formation is represented by five elements: the theory of constitutional conflict; constitutional conflict diagnostics; ways of preventing and resolving constitutional conflicts; constitutional and municipal norms of the conflictological type; certain types of constitutional conflicts and methods of their resolution. To sum up, the author comes to the conclusion about the practical significance of constitutional conflictology, which lies in the possibility of understanding such a complex socio-legal phenomenon as a constitutional conflict, the severity of which increases with regard to the fourth industrial revolution and the pandemic. Keywords: constitutional conflictology; a field of study; system; methodology; constitutional conflict; constitutional conflict diagnostics; constitutional identity; legal principles; presumptions.

Для цитирования и библиографии: Третьяк И.А. Основные положения теории конституционной конфликтологии и ее практическое значение // Право и государство. 2021. № 3 (92). – С. 71-85. DOI: 10.51634/2307-5201_2021_3_71 

Читать статью


Автор Асанов Ж.К

В статье рассматриваются практические аспекты реализации первой президентской реформы «Формирование профессионального государственного аппарата» в Генеральной прокуратуре Республики Казахстан. Отмечаются достижения Генеральной прокуратуры в вопросах отбора кадров, новые инструменты оценки морального, личностного и делового потенциала кандидатов на прием на службу, внедренные из опыта лучшей мировой практики. Приводится описание преимуществ новых оценочных инструментов, их действенности и результативности. Особое внимание уделено раскрытию новой модели профессиональной подготовки на базе Академии правоохранительных органов при Генеральной прокуратуре Республики Казахстан. Ключевые слова: Генеральная прокуратура Республики Казахстан, прием на службу, 100 шагов, реформа, меритократия, компетентностный подход, карьерное продвижение, кадровый менеджмент, кандидат, стажировка, эссе, кейсовые задачи, психологическое исследование, конкурсный отбор, профессиональная подготовка.
Асанов Ж.Қ. Қазақстан Республикасының прокуратура органдарына қызметке қабылдаудың жаңа моделі туралы. Мақалада «Кәсіби мемлекеттік аппаратты қалыптастыру» бірінші президенттік реформасын Қазақстан Республикасының Бас прокуратурасында іске асырудың тәжірибелік аспектілері қарастырылады. Бас прокуратураның кадрларды іріктеу, қызметке қабылданатын кандидатттардың моральдық, жеке және іскерлік әлеуетін бағалаудың әлемдік озық үлгідегі практикалық тәжірибеден енгізілген жаңа құралдарына қатысты мәселелер бойынша жетістіктері атап көрсетілген. Жаңа бағалау құралдарының артықшылықтары, олардың нәтижеге ықпалы нақты сипатталып берілген. Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының жанындағы Құқық қорғау органдары академиясының базасында кәсіби даярлаудың жаңа моделін ашып көрсетуге ерекше көңіл бөлген.Түйінді сөздер: Қазақстан Республикасының Бас прокуратурасы, қызметке қабылдау, 100 қадам, реформа, меритократия, құзырлық көзқарас, қызмет бабында жоғарылау, кадрлық менеджмент, кандидат, тағылымдама, эссе, кейстік тапсырмалар, психологиялық зерттеу, конкурстық іріктеу, кәсіби даярлау.
 Assanov Zh. Regarding the new model of recruitment to prosecution authorities of the Republic of Kazakhstan. The paper contemplates practical aspects of implementation of the first presidential reform “Formation of Professional State Apparatus” in the General Prosecutor’s Office of the Republic of Kazakhstan. It notes the achievements of the General Prosecutor’s Office in the issues related to staff selection for on-service recruitment, new tools in evaluation of moral, personal and business potential of the candidates, implemented from the experience of international best practices. It provides specific description of advantages of new evaluation tools and their effectiveness on the result. Particular attention is paid to the disclosure of a new model of training in the Academy of Law Enforcement Agencies in the Prosecutor General’s Office of the Republic of Kazakhstan. Keywords: General Prosecutor’s Office of the Republic of Kazakhstan, onservice recruitment, 100 steps, reform, meritocracy, competence-based approach, career advancement, HR management, candidate, internship, essay, case studies, psychological testing, competitive selection, vocational training.
Читать статью


Автор Шакиров А.О

В статье рассмотрен опыт функционирования учреждения Уполномоченного по правам человека в Республике Казахстан, на основании чего сделан вывод о необходимости дальнейшей модернизации учреждения. Автор выдвигает ряд предложений по совершенствованию казахстанской модели омбудсмена, исходя из исследования опыта этого института в зарубежных странах. Ключевые слова: омбудсмен, Казахстан, Национальный центр по правам человека, правозащитный институт, медиация, права человека, обращения граждан, зарубежный опыт, модернизация, законодательство.
Шәкіров А.О. Қазақстан Республикасындағы Адам құқықтары жөніндегі уәкілдің қызметі: шетел тәжірибесін қолдану негізінде жетілдіру мүмкіндіктері. Мақалада Қазақстан Республикасының Адам құқықтары жөніндегі уәкіл мекемесінің қызмет ету тәжірибесі қарастырылған, оның негізінде мекемені одан әрі жаңғырту қажеттігі туралы қорытынды жасалған. Автор омбудсменнің қазақстандық моделін жетілдіру бойынша шет елдердегі осы институттың тәжірибесін зерттеу негізінде бірқатар ұсыныстар жасайды. Түйінді сөздер: омбудсмен, Қазақстан, Адам құқықтары жөніндегі ұлттық орталық, құқық қорғау институты, медиация, адам құқықтары, азаматтардың арыздары, шетелдік тәжірибе, жаңғырту, заңнама. 
Shakirov A. The Activity of Ombudsman of the Republic of Kazakhstan: the possibility for improvement based on foreign experience. This article describes the functioning process of the Ombudsman institution in the Republic of Kazakhstan and concludes that there is a need for further modernization of the institution. The author puts forward a number of proposals to improve the Kazakhstani model of Ombudsman based on international experience in this area. Keywords: Ombudsman, Kazakhstan, National Center for Human Rights, human rights institution, mediation, human rights, citizens’ appeals, foreign experience, modernization, legislation.
Читать статью


Автор Қоғамов М.Ш.

Статья посвящена работе Общественного совета по вопросам деятельности органов внутренних дел РК, образованного в соответствии с Законом РК от 2 ноября 2015 г. «Об общественных советах», который введен в действие с 1 января 2016 г. Рассмотрены цели, задачи, принципы, формы и механизмы общественного контроля на примере общественного совета, действующего в системе органов внутренних дел, а также вносятся предложения по совершенствованию законодательства об общественных советах и практики его применения. Ключевые слова: общественный совет; объект общественного контроля; субъект общественного контроля; формы общественного контроля; заслушивание отчета; общественный мониторинг; общественная экспертиза; общественные слушания.
Қоғамов М.Ш. Қоғамдық кеңестер қоғамдық маңызды мәселелер бойынша азаматтық қоғамның пікірін білдіру нысаны ретінде. Мақала 2016 жылдың 1 қаңтарынан бастап қолданысқа енгізілген «Қоғамдық кеңестер туралы» 2015 жылғы 2 қарашадағы Қазақстан Республикасы Заңына сәйкес құрылған ҚР Ішкі істер органдары қызметінің мәселелері жөніндегі Қоғамдық кеңестің жұмысына арналған. Ішкі істер органдарының жүйесінде әрекет ететін Қоғамдық кеңестің үлгісінде қоғамдық бақылаудың мақсаттары, міндеттері, қағидалары, нысандары мен тетіктері қарастырылады, сонымен қатар Қоғамдық кеңестер туралы заңнаманы және оны қолдану тәжірибесін жетілдіру жөнінде ұсыныстар берілген. Түйінді сөздер: Қоғамдық кеңес; қоғамдық бақылау объектісі; қоғамдық бақылау субъектісі; қоғамдық бақылау нысандары; есепті тыңдау; қоғамдық мониторинг; қоғамдық сараптама; қоғамдық тыңдалымдар.
Kogamov M. Public Councils as a form of expressing public opinion on the socially significant issues. Article focuses on the practice of the Public Council on the activities of internal affairs bodies of the RoK, which was established in accordance with the Law «About Public Councils», adopted on November 2, 2015 and entered into force on January 1, 2016. On the example of Public Council in the system of internal affairs bodies, main goals, objectives, principles, forms and mechanisms of public control are considered, as well as proposals to improve the legislation on public councils are presented in the article. Key words: Public Council; object of public control; subject of public control; forms of public control; hearing of the report; public monitoring; public examination; public hearings.
Читать статью


Автор Нечкин А.В

В статье в сравнительном ключе рассматриваются основные формы парламентского контроля за деятельностью правительств в странах Содружества Независимых Государств. Выявлены недостатки существующих форм, особенности регулярных отчетов правительства и парламентского расследования. Предложены варианты реформирования, предполагающие в общих чертах то, что правительственный отчет должен иметь четкую структуру и основываться на ранее утвержденной программе деятельности правительства, а также то, что с инициативой проведения парламентского расследования должен выступать широкий круг субъектов, а само расследование должно проводиться специально созданной следственной комиссией. Ключевые слова: Содружество Независимых Государств, исполнительная власть, правительство, контроль, парламентский контроль, бюджетный контроль, конституционный контроль, парламент, парламентское расследование, следственная комиссия.
Нечкин А.В. ТМД елдерінде үкіметтің қызметін парламенттік бақылау. Мақалада Тәуелсіз Мемлекеттердің Достастығы елдеріндегі үкіметтің қызметін парламенттік бақылаудың негізгі нысандары салыстырмалы түрде қарастырылады. Қолданыстағы нысандарда әсіресе, үкіметтің ұдайы есеп беруі мен парламенттік тексеруде кемшіліктер анықталған. Үкімет есебі айқын құрылымы бар және алдын ала бекітілген үкімет бағдарламасына негізделуі тиіс, сондай-ақ парламенттік тексеріс туралы бастаманы субъектілердің кең ауқымы көтеруі шарт, ал тексерісті арнайы құрылған тексеру комиссиясы жүргізу қажеттігін көздейтін реформалаудың бірқатар нұсқалары ұсынылған. Түйінді сөздер: Тәуелсіз Мемлекеттердің Достастығы, атқарушы билік, үкімет, бақылау, парламенттік бақылау, бюджеттік бақылау, конституциялық бақылау, парламент, парламенттік тексеріс, тексеру комиссиясы.
Nechkin A. Parliamentary control over the activity of the government in the Commonwealth of Independent States. The article discusses in a comparative key the main forms of parliamentary control over the government's activities in the CIS countries. Disadvantages of existing forms are revealed, especially regular government reports and parliamentary investigation. Variants of reform are offered. In general terms proposed that the government's report should have a specific structure, and be based on the previously approved program of government, as well as the fact that the parliamentary investigation must be initiated by a wide range of subjects, and the investigation should be conducted by a specially formed investigating commission. Key words: The Commonwealth of Independent States, executive power, government, control, parliamentary control, budgetary control, constitutional control, parliament, parliamentary investigation, investigating commission.
Читать статью


Автор Нарикбаев М.С

В статье рассмотрены конституционные основы поддержания мира и социального согласия в Республике Казахстан как один из приоритетов правовой политики и условие обеспечения прав и свобод человека и гражданина, экономического, социального, политического и правового развития страны. Анализируются основные механизмы обеспечения межнационального, межконфессионального согласия и взаимодействия, а также достижения социального и гражданского согласия. Ключевые слова: Казахстан, политическая система, правовая система, конституция, законодательство, толерантность, механизмы обеспечения мира и согласия, Ассамблея народа Казахстана, съезды лидеров мировых и традиционных религий, права и свободы человека и гражданина.
Нәрікбаев М. С.: Қазақстанда қоғамдық келісімнің конституциялық негізі. Мақалада құқықтық саясат басымдығының бірі ретінде және адам мен азамат құқықтары мен бостандықтарын, елдің экономикалық, әлеуметтік, саяси және құқықтық дамуын қамтамасыз етудің шарты
ретінде Қазақстан Республикасында татулық пен әлеуметтік келісімді қолдаудың конституциялық негізі қарастырылады. Ұлтаралық, конфессияаралық келісім мен өзара ықпалдастықты, сондай-ақ әлеуметтік және азаматтық келісімге қолжетімділікті қамтамасыз
етудің негізгі механизмдері талданады. Түйінді сөздер: Қазақстан, саяси жүйе, құқықтық жүйе, конституция, заң шығару, төзімділік, татулық пен келісімді қамтамасыз ету механизмдері, Қазақстан халықтарының Ассамблеясы, әлемдік және дәстүрлі діндер көшбасшыларының съездері, адам мен азамат құқықтары және бостандықтары.
 Narikbayev M.: Constitutional bases of social reconciliation in Kazakhstan. The article deals with the constitutional foundations of peace and social cohesion in the Republic of Kazakhstan as one of the priorities of legal policy and the condition of ensuring the rights and freedoms of person and citizen, economic, social, political and legal development of the country. Author analysis the main mechanisms for inter-ethnic, inter-religious harmony and cooperation, as well as to achieve social and civic harmony. Keywords: Kazakhstan, the political system, the legal system, the constitution, legislation, tolerance, mechanisms to ensure peace and harmony, the Assembly of People of Kazakhstan, the Congress of Leaders of World and Traditional Religions, the rights and freedoms of man and citizen.
Читать статью


Автор Косиченко А.Г

В многоконфессиональных и полиэтнических государствах светский тип государства особенно обоснован и оправдан. Он поддерживает атмосферу толерантности и создает возможности для раскрытия позитивного потенциала религий. Вместе с тем необходимо отметить, что принцип светскости позволяет трактовать его чрезвычайно широко: от почти теократии до едва ли не атеизма, поэтому встает задача конкретизации этого принципа в реальных условиях современного Казахстана. Светская форма нашей государственности означает, по существу, что государство обязано создавать условия для достаточно самостоятельного функционирования религий, а религии не вмешиваются в государственные дела и не порождают со своей стороны новых вызовов и угроз обществу и государству. По мнению автора, конкретизация содержания принципа светскости, отвечающего религиозной ситуации в Казахстане, развивает принцип светскости до практических форм его реализации в условиях Казахстана. Это позволяет сформировать устойчивую политику государства в религиозной сфере, когда все встающие проблемы решаются уже в контексте выбранного типа светскости. Эффективность государственной политики в области государственно-конфессиональных отношений при этом, отмечается в статье, повышается, что, в свою очередь, способствует стабильности нашего общества, которая зависит, в том числе, и от межрелигиозного мира и согласия. Ключевые слова: религия, принцип светскости, общество, государство, Республика Казахстан, духовность, права и свободы, толерантность, либерализм, мировой опыт.
Косиченко А. Г.: Зайырлы мемлекет: Қазақстан Республикасы және әлемдік тәжірибе. Көп конфессионалды және полиэтникалық мемлекеттерде мемлекеттің зайырлы типі негізделген және өзін-өзі ақтаған. Ол төзімділік атмосферасын қолдайды және діннің позитивті әлеуетін ашуға мүмкіндік жасайды. Сонымен бірге, зайырлылық қағидасы оны теократиядан атеизмге дейін аса кеңінен түсіндіруге
мүмкіндік беретінін атап өту қажет, сондықтан бұл қағиданы заманауи Қазақстанның нақты жағдайында нақтылау міндеті тұр. Біздің мемлекеттілігіміздің зайырлы формасы шын мәнінде, мемлекет діннің жеткілікті дәрежеде дербес әрекет етуіне жағдай жасауға, ал діндер мемлекеттің ісіне араласпауға және өз тарапынан қоғам мен мемлекетке жаңа қауіп-қатер төндірмеуге міндетті екендігін білдіреді. Автордың пікірінше, Қазақстанда діни ахуалға жауап беретін зайырлылық қағидасының мазмұнын нақтылау зайырлылық қағидасын оны Қазақстан жағдайында жүзеге асырудың тәжірибелік формаларына дейін дамытады. Бұл барлық алда тұрған проблемалар зайырлылықтың таңдап алынған типінің мәнмәтінінде шешімін тапқанда, дін саласындағы мемлекеттің тұрақты саясатын қалыптастыруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, мақалада мемлекеттік-конфессионалдық қатынастар саласындағы мемлекеттік саясаттың тиімділігі артып келе жатқандығы, оның өз кезегінде дінаралық татулық пен келісімге де байланысты қоғамымыздың тұрақтылығына ықпал ететіндігі атап өтіледі. Түйінді сөздер: дін, зайырлылық қағидасы, қоғам, мемлекет, Қазақстан Республикасы, рухтандырушылық, құқық пен бостандық, төзімділік, либерализм, әлемдік тәжірибе. 
Kosichenko А.: Secular state: the Republic of Kazakhstan and World experience. Secular type of the state is particularly justified and acquitted in the multicultural and multiethnic states. It helps to maintain an atmosphere of tolerance and create opportunities for the disclosure of the positive potential of religions. However, it should be noted that the principle of secularism could be interpreted in extremely wide way: from theocracy to atheism, so there is a problem for concentration of this principle in the real conditions of modern Kazakhstan. Secular form of our statehood is, in essence, that the state is obliged to create conditions for a sufficiently independent functioning of religions and religion does not interfere in the state affairs and prevent rising of new challenges and threats to society and state. According to the author, concretization of the principle of secularism, responding to the religious situation in Kazakhstan, will help to develop practical forms of its implementation in the conditions Kazakhstan. It allows establishing a sustainable public policy in the sphere of religion, when all appeared problems are solved in the context of the selected type of secularism. There is no doubt that the effectiveness of public policy in the field of state-confessional relations will increase, according to the article, and it would contribute to the stability of our society, which depends, among other things, on the interreligious peace and harmony. Keywords: religion, secularism, society, the state, the Republic of Kazakhstan, spirituality, the rights and freedoms, tolerance, liberalism, world experience.
Читать статью


Автор Остапович И.Ю

В статье проводится сравнительно правовой анализ Конституционного Совета Республики Казахстан и Конституционного Суда Российской Федерации. На примере практики исследуемых органов в сфере международных обязательств, а также в области введения в национальное правовое пространство инновационных, конституционно значимых ценностей (категорий), автор приходит к выводу, что наличие эффективного конституционного контроля, подразумевает тесную взаимосвязь с сильным правовым государством. Ключевые слова: конституция, международные договоры, конституционная законность, конституционные ценности, нормыдефиниции, конституционный контроль, акты конституционного контроля, Конституционный Совет Республики Казахстан, Конституционный Суд Российской Федерации, правовое государство.
Остапович И. Ю.  Конституциялық бақылау және қуатты құқықтық мемлекет (Қазақстан Республикасы мен Ресей Федерациясы мысалында). Мақалада Қазақстан Республикасының Конституциялық Кеңесі мен Ресей Федерациясының Конституциялық Сотына салыстырмалы құқықтық талдау жасалады. Зерттеліп отырған органдардың халықаралық міндеттемелер аясындағы, сондай-ақ ұлттық құқықтық кеңістікке инновациялық, конституциялық маңызды құндылықтарды (категорияларды) енгізу саласындағы тәжірибесі мысалында автор тиімді конституциялық бақылаудың болуы қуатты құқықтық мемлекетпен өзара тығыз байланысты білдіреді деген қорытынды жасайды. Түйінді сөздер: конституция, халықаралық келісімшарттар, конституциялық заңдылық, конституциялық құндылықтар, нормалар – анықтамалар (дефинициялар), конституциялық бақылау, конституциялық бақылау актілері, Қазақстан Республикасының Конституциялық Кеңесі, Ресей Федерациясының Конституциялық Соты, құқықтық мемлекет.
Ostapovich I. Constitutional Control and Strong State of Law. (Вased on the Example of the Republic of Kazakhstan and the Russian Federation). The article presents a comparative legal analysis of the constitutional Council of the Republic of Kazakhstan and the constitutional Court of the Russian Federation. In accordance with practice of the studied authorities in the field of international obligations, as well as in the introduction in the national legal framework of innovation, the constitutionally significant values (categories), the author comes to the conclusion that the existence of an effective constitutional control, implies a close relationship with a strong legal state. Keywords: constitution, constitutional: agreements, legitimacy, values, norms definitions, constitutional control, acts of constitutional control, the constitutional Council of the Republic of Kazakhstan, the constitutional Court of the Russian Federation, legal state. 
Читать статью

Популярные статьи

© Университет КАЗГЮУ, 2024
© Журнал "Право и государство", 2024
При использовании материалов журнала "Право и государство" ссылки на издание и сайт обязательны.
Мнения, высказываемые в материалах журнала не всегда совпадают с точкой зрения редакции.
Яндекс.Метрика